Akreditované inovačné vzdelávanie
Akadémia vzdelávania Čadca, o.z. je oprávneným poskytovateľom inovačného vzdelávania pre vybrané kategórie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov na základe oprávnenia, ktoré vydalo MŠVVaM SR - sekcia stredných škôl a celoživotného vzdelávania podľa § 67 ods. 5 zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov - evidenčné číslo: 8/2025 – IV.
Inovačné vzdelávanie sa organizuje ako jednoduchý program inovačného vzdelávania poskytovaný v rozsahu najmenej 50 hodín.
Na získanie 3% z platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec zaradený stačí absolvovať inovačné vzdelávanie v rozsahu najmenej 50 hodín.
Rozhodnutie Ministerstva školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR o oprávnení poskytovať inovačné vzdelávanie.
Evidenčné číslo oprávnenia: | 8/2025 - IV |
Obdobie platnosti: | do 02. februára 2030 |
Pre koho je inovačné vzdelávanie určené
Vydanými potvrdeniami nás Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže Slovenskej republiky oprávňuje poskytovať inovačné vzdelávanie nasledujúcim pedagogickým a odborným zamestnancom v súlade s § 67 ods. 7 písm. d) zákona č. 138/2019 Z.z. :
Poskytovateľ je oprávnený na poskytovanie inovačného vzdelávania pre:
Kategóriu:
- učiteľ
- majster odbornej výchovy
- vychovávateľ
- pedagogický asistent
- učiteľ profesijného rozvoja
- psychológ a školských psychológ
- školský špeciálny pedagóg
- špeciálny pedagóg a terénny špeciálny pedagóg
- kariérový poradca
- liečebný pedagóg
- sociálny pedagóg
Podkategóriu:
- učiteľ prvého stupňa základnej školy
- učiteľ druhého stupňa základnej školy
- učiteľ strednej školy
- lektor vzdelávania
- metodik profesionálneho rozvoja
- konzultant atestačného portfólia
Podmienky ukončenia vzdelávania
Najmenej 80 % osobná účasť na prezenčnej forme vzdelávania.
Inovačné vzdelávanie sa ukončí záverečnou prezentáciou pred trojčlennou komisiou.
Vypracovanie a predstavenie záverečnej prezentácie vlastnej pedagogickej/odbornej činnosti z individuálne zvoleného tematického celku pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. v prezentačnom softvéri s využitím vo formáte PPT v rozsahu minimálne 10 snímok.
Pohovor pred trojčlennou komisiou.
Na základe protokolu o úspešnej prezentácii v súlade s § 56 ods. 3 a ods.4 zákona č. 138/2019 Z. z.. poskytovateľ vydá pedagogickému zamestnancovi alebo odbornému zamestnancovi osvedčenie o úspešnom zvládnutí nových metód precvičovaných v rámci inovačného vzdelávania.
Kombinovaná forma: 50 hodín, (26 hodín prezenčne + 24 hodín dištančne).
Cena vzdelávania: 50 hodín á 159 €
Obsahové zameranie inovačného vzdelávania:
rozvoj profesijných kľúčových osobnostných, sociálnych, metodických kompetencií pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca potrebných pre implementáciu inkluzívneho vzdelávania a kurikulárnej reformy. Vzdelávanie bude realizované formou zážitkového učenia.
1. Hodnotová orientácia a etika v prostredí školy a spoločnosti
50 hodín, (26 hodín prezenčne + 24 hodín dištančne)
- Charakteristika a ciele vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť.
- Kľúčové kompetencie v občianskom a eticko – osobnostnom komponente.
- Základy aktívneho občianstva.
- Schopnosť presadzovať morálne a etické princípy.
- Vplyv hodnotovej orientácie pre vlastné rozhodnutia a napĺňanie osobných cieľov.
- Hodnotové, morálno-výchovné a etické súčasti školskej výchovy a vzdelávania.
- Jedinečnosť, vzácnosť a poznanie seba samého a druhých.
- Vyjadrenie vlastného názoru, porozumenie rozličným názorom a postojom.
- Aktívna spolupráca, konštruktívna a etická komunikácia.
- Spolupráca na riešení výziev a konfliktov.
- Život a vzťahy v komunite.
- Posilnenie vzájomných medzipredmetových vzťahov v rámci vzdelávacej oblasti.
- Význam rozvoja prierezových gramotností.
- Využitie metód a stratégií personalizovaného vyučovania.
- Inovatívne prístupy vo vyučovaní, prepojenie teoretických poznatkov s praxou.
2. Budovanie vlastnej identity vo vzťahu k výzvam súčasnosti
50 hodín, (26 hodín prezenčne + 24 hodín dištančne)
- Charakteristika a ciele vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť.
- Občiansky a eticko -osobnostný komponent.
- Identita a sociálny rozvoj človeka.
- Rešpektovanie a oceňovanie rozmanitosti ľudí a skupín v globalizovanom svete.
- Slovensko ako súčasť sveta, spoločenské výzvy súčasnosti.
- Záujem o dianie okolo seba, vo svete a participácia na veku primeraných prospešných aktivitách. Uplatňovanie práv a povinností, pravidiel a noriem spoločenského života v demokratickej spoločnosti, zodpovednosť za vlastné rozhodnutia.
- Rovnosť a spravodlivosť.
- Orientovanie sa v zdrojoch informácií, kritický a rozlišujúci postoj k mediálnym obsahom, bezpečné a etické prezentovanie sa v online prostredí.
- Rodina, intimita, sexualita a rodičovstvo.
- Kultivovanie medzináboženského dialógu a dialógu veriacich a neveriacich.
- Črty dobrého charakteru a rozvíjanie empatie v praxi.
- Vytváranie a udržiavanie kvalitných vzťahov s druhými.
- Posilnenie vzájomných medzipredmetových vzťahov v rámci vzdelávacej oblasti.
- Význam rozvoja prierezových gramotností.
- Využitie metód a stratégií personalizovaného vyučovania.
- Inovatívne prístupy vo vyučovaní, prepojenie teoretických poznatkov s praxou.
3. Kariérové smerovanie žiaka základnej a strednej školy
50 hodín, (26 hodín prezenčne + 24 hodín dištančne)
- Charakteristika a ciele vzdelávacej oblasti Človek a svet práce.
- Komponenty Podnikavosť a iniciatívnosť a Kariérová výchova.
- Podstata a význam kariérového poradenstva v dnešnej dobe.
- Úvodné spôsobilosti profesijnej gramotnosti.
- Poznatky o vzájomne súvisiacich pracovných činnostiach a profesiách.
- Pracovné zručnosti v rôznych oblastiach ľudskej činnosti v minulosti aj v súčasnosti.
- Poznávanie a identifikovanie vlastných silných stránok, schopností, záujmov, záľub a hodnôt v súvislostiach budúcej voľby povolania.
- Sebapoznanie prostredníctvom realizácie individuálnej sebareflexie.
- Spätná väzba pri identifikácii dispozícií dôležitých pri výbere povolania.
- Podpora schopností žiakov využívať inovatívne myslenie, vedomosti a manuálne zručnosti pri realizácii vlastných cieľov.
- Význam princípov tvoriť/konštruovať a interpretovať/prezentovať pri uplatňovaní tvorivého a kritického myslenia.
- Význam rozvoja prierezových gramotností
- Využitie metód a stratégií personalizovaného vyučovania.
- Inovatívne prístupy vo vyučovaní, prepojenie teoretických poznatkov s praxou
4. Plánovanie vlastnej kariéry žiaka/študenta ako celoživotný proces
50 hodín, (26 hodín prezenčne + 24 hodín dištančne)
- Charakteristika a ciele vzdelávacej oblasti Človek a svet práce.
Komponenty Podnikavosť a iniciatívnosť a Kariérová výchova.
Podstata a význam kariérového poradenstva.
Orientácia na trhu práce pre žiaka základnej a strednej školy.
Vzdelanie a trh práce.
Rozvoj osobnostných a sociálnych kompetencií a schopnosti plánovania vlastnej kariéry. Formulovanie vlastných životných cieľov, profesijnej orientácie, rozvoja kariéry a osobného rozvoja.
Kariérové portfólio ako nástroj rozvoja potenciálu žiaka.
Realizácia nápadu a overenie jeho funkčnosti.
Zdroje financovania nápadov.
Schopnosť uplatňovať tvorivé a kritické myslenie.
Usmerňovanie vlastnej kariéry ako celoživotný proces.
Rola kariérového poradcu- význam a dôležitosť.
Vývojové tendencie kariérového poradenstva.
Inovatívne formy a metódy kariérového poradenstva zážitkovou formou.
Význam rozvoja prierezových gramotností.
Využitie metód a stratégií personalizovaného vyučovania.
Inovatívne prístupy vo vyučovaní, prepojenie teoretických poznatkov s praxou.
5. Zdravý životný štýl a relaxačné metódy na zvládanie životných situácii
50 hodín, (26 hodín prezenčne + 24 hodín dištančne)
- Charakteristika a ciele vzdelávacej oblasti Zdravie a pohyb.
- Komponent Zdravie a životný štýl.
- Význam pohybu pre svoje zdravie.
- Charakteristiky a zásady zdravého životného štýlu.
- Podpora zdravého životného štýlu, zdravej výživy, psychohygieny, duševnej rovnováhy.
- Prevencia vzniku rôznych závislostí, zodpovednosť za život a zdravie.
- Účinok pohybovej aktivity na ľudský organizmus a na vyskytujúci sa zdravotný problém.
- Aplikácie a moderné technológie pre podporu zdravého životného štýlu.
- Pojem well-being ako stav úplnej telesnej, duševnej a sociálnej pohody.
- Podpora životného štýlu ako je prítomnosť pozitívnych emócií a nálad, spokojnosť so životom, duševným zdravím a absenciou negatívnych emócií.
- Relaxačné techniky na zvládanie každodennej záťaže.
- Fyzické, duševné, mentálne a emocionálne grify na doplnenie životnej energie.
- Ukážka palety relaxačných metód a techník na pohyb, dýchanie, masáže, meditácia, práca s myšlienkami, práca s vďačnosťou.
- Význam rozvoja prierezových gramotností.
- Využitie metód a stratégií personalizovaného vyučovania.
- Inovatívne prístupy vo vyučovaní, prepojenie teoretických poznatkov s praxou.