Akreditované inovačné vzdelávanie

Akadémia vzdelávania Čadca, o.z. je oprávneným poskytovateľom inovačného vzdelávania pre vybrané kategórie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov na základe oprávnenia, ktoré vydalo MŠVVaM SR - sekcia stredných škôl a celoživotného vzdelávania podľa § 67 ods. 5 zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov - evidenčné číslo: 8/2025 – IV.
Inovačné vzdelávanie sa organizuje ako jednoduchý program inovačného vzdelávania poskytovaný v rozsahu najmenej 50 hodín.
Na získanie 3% z platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec zaradený stačí absolvovať inovačné vzdelávanie v rozsahu najmenej 50 hodín.

Rozhodnutie Ministerstva školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR o oprávnení poskytovať inovačné vzdelávanie.

Evidenčné číslo oprávnenia: 8/2025 - IV
Obdobie platnosti: do 02. februára 2030

Pre koho je inovačné vzdelávanie určené

Vydanými potvrdeniami nás Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže Slovenskej republiky oprávňuje poskytovať inovačné vzdelávanie nasledujúcim pedagogickým a odborným zamestnancom v súlade s § 67 ods. 7 písm. d) zákona č. 138/2019 Z.z. :

Poskytovateľ je oprávnený na poskytovanie inovačného vzdelávania pre:

Kategóriu:

  • učiteľ
  • majster odbornej výchovy
  • vychovávateľ
  • pedagogický asistent
  • učiteľ profesijného rozvoja
  • psychológ a školských psychológ
  • školský špeciálny pedagóg
  • špeciálny pedagóg a terénny špeciálny pedagóg
  • kariérový poradca
  • liečebný pedagóg
  • sociálny pedagóg

Podkategóriu:

  • učiteľ prvého stupňa základnej školy
  • učiteľ druhého stupňa základnej školy
  • učiteľ strednej školy
  • lektor vzdelávania
  • metodik profesionálneho rozvoja
  • konzultant atestačného portfólia

Podmienky ukončenia vzdelávania

Najmenej 80 % osobná účasť na prezenčnej forme vzdelávania.
Inovačné vzdelávanie sa ukončí záverečnou prezentáciou pred trojčlennou komisiou.

Vypracovanie a predstavenie záverečnej prezentácie vlastnej pedagogickej/odbornej činnosti z individuálne zvoleného tematického celku pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. v prezentačnom softvéri s využitím vo formáte PPT v rozsahu minimálne 10 snímok.

Pohovor pred trojčlennou komisiou.
Na základe protokolu o úspešnej prezentácii v súlade s § 56 ods. 3 a ods.4 zákona č. 138/2019 Z. z.. poskytovateľ vydá pedagogickému zamestnancovi alebo odbornému zamestnancovi osvedčenie o úspešnom zvládnutí nových metód precvičovaných v rámci inovačného vzdelávania.

Kombinovaná forma: 50 hodín, (26 hodín prezenčne + 24 hodín dištančne).
Cena vzdelávania: 50 hodín á 159 €

Obsahové zameranie inovačného vzdelávania:

rozvoj profesijných kľúčových osobnostných, sociálnych, metodických kompetencií pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca potrebných pre implementáciu inkluzívneho vzdelávania a kurikulárnej reformy. Vzdelávanie bude realizované formou zážitkového učenia.

1. Hodnotová orientácia a etika v prostredí školy a spoločnosti
50 hodín, (26 hodín prezenčne + 24 hodín dištančne)

  • Charakteristika a ciele vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť.
  • Kľúčové kompetencie v občianskom a eticko – osobnostnom komponente.
  • Základy aktívneho občianstva.
  • Schopnosť presadzovať morálne a etické princípy.
  • Vplyv hodnotovej orientácie pre vlastné rozhodnutia a napĺňanie osobných cieľov.
  • Hodnotové, morálno-výchovné a etické súčasti školskej výchovy a vzdelávania.
  • Jedinečnosť, vzácnosť a poznanie seba samého a druhých.
  • Vyjadrenie vlastného názoru, porozumenie rozličným názorom a postojom.
  • Aktívna spolupráca, konštruktívna a etická komunikácia.
  • Spolupráca na riešení výziev a konfliktov.
  • Život a vzťahy v komunite.
  • Posilnenie vzájomných medzipredmetových vzťahov v rámci vzdelávacej oblasti.
  • Význam rozvoja prierezových gramotností.
  • Využitie metód a stratégií personalizovaného vyučovania.
  • Inovatívne prístupy vo vyučovaní, prepojenie teoretických poznatkov s praxou.

2. Budovanie vlastnej identity vo vzťahu k výzvam súčasnosti
50 hodín, (26 hodín prezenčne + 24 hodín dištančne)

  • Charakteristika a ciele vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť.
  • Občiansky a eticko -osobnostný komponent.
  • Identita a sociálny rozvoj človeka.
  • Rešpektovanie a oceňovanie rozmanitosti ľudí a skupín v globalizovanom svete.
  • Slovensko ako súčasť sveta, spoločenské výzvy súčasnosti.
  • Záujem o dianie okolo seba, vo svete a participácia na veku primeraných prospešných aktivitách. Uplatňovanie práv a povinností, pravidiel a noriem spoločenského života v demokratickej spoločnosti, zodpovednosť za vlastné rozhodnutia.
  • Rovnosť a spravodlivosť.
  • Orientovanie sa v zdrojoch informácií, kritický a rozlišujúci postoj k mediálnym obsahom, bezpečné a etické prezentovanie sa v online prostredí.
  • Rodina, intimita, sexualita a rodičovstvo.
  • Kultivovanie medzináboženského dialógu a dialógu veriacich a neveriacich.
  • Črty dobrého charakteru a rozvíjanie empatie v praxi.
  • Vytváranie a udržiavanie kvalitných vzťahov s druhými.
  • Posilnenie vzájomných medzipredmetových vzťahov v rámci vzdelávacej oblasti.
  • Význam rozvoja prierezových gramotností.
  • Využitie metód a stratégií personalizovaného vyučovania.
  • Inovatívne prístupy vo vyučovaní, prepojenie teoretických poznatkov s praxou.

3. Kariérové smerovanie žiaka základnej a strednej školy
50 hodín, (26 hodín prezenčne + 24 hodín dištančne)

  • Charakteristika a ciele vzdelávacej oblasti Človek a svet práce.
  • Komponenty Podnikavosť a iniciatívnosť a Kariérová výchova.
  • Podstata a význam kariérového poradenstva v dnešnej dobe.
  • Úvodné spôsobilosti profesijnej gramotnosti.
  • Poznatky o vzájomne súvisiacich pracovných činnostiach a profesiách.
  • Pracovné zručnosti v rôznych oblastiach ľudskej činnosti v minulosti aj v súčasnosti.
  • Poznávanie a identifikovanie vlastných silných stránok, schopností, záujmov, záľub a hodnôt v súvislostiach budúcej voľby povolania.
  • Sebapoznanie prostredníctvom realizácie individuálnej sebareflexie.
  • Spätná väzba pri identifikácii dispozícií dôležitých pri výbere povolania.
  • Podpora schopností žiakov využívať inovatívne myslenie, vedomosti a manuálne zručnosti pri realizácii vlastných cieľov.
  • Význam princípov tvoriť/konštruovať a interpretovať/prezentovať pri uplatňovaní tvorivého a kritického myslenia.
  • Význam rozvoja prierezových gramotností
  • Využitie metód a stratégií personalizovaného vyučovania.
  • Inovatívne prístupy vo vyučovaní, prepojenie teoretických poznatkov s praxou

4. Plánovanie vlastnej kariéry žiaka/študenta ako celoživotný proces
50 hodín, (26 hodín prezenčne + 24 hodín dištančne)

  • Charakteristika a ciele vzdelávacej oblasti Človek a svet práce.
    Komponenty Podnikavosť a iniciatívnosť a Kariérová výchova.
    Podstata a význam kariérového poradenstva.
    Orientácia na trhu práce pre žiaka základnej a strednej školy.
    Vzdelanie a trh práce.
    Rozvoj osobnostných a sociálnych kompetencií a schopnosti plánovania vlastnej kariéry. Formulovanie vlastných životných cieľov, profesijnej orientácie, rozvoja kariéry a osobného rozvoja.
    Kariérové portfólio ako nástroj rozvoja potenciálu žiaka.
    Realizácia nápadu a overenie jeho funkčnosti.
    Zdroje financovania nápadov.
    Schopnosť uplatňovať tvorivé a kritické myslenie.
    Usmerňovanie vlastnej kariéry ako celoživotný proces.
    Rola kariérového poradcu- význam a dôležitosť.
    Vývojové tendencie kariérového poradenstva.
    Inovatívne formy a metódy kariérového poradenstva zážitkovou formou.
    Význam rozvoja prierezových gramotností.
    Využitie metód a stratégií personalizovaného vyučovania.
    Inovatívne prístupy vo vyučovaní, prepojenie teoretických poznatkov s praxou.


5. Zdravý životný štýl a relaxačné metódy na zvládanie životných situácii
50 hodín, (26 hodín prezenčne + 24 hodín dištančne)

  • Charakteristika a ciele vzdelávacej oblasti Zdravie a pohyb.
  • Komponent Zdravie a životný štýl.
  • Význam pohybu pre svoje zdravie.
  • Charakteristiky a zásady zdravého životného štýlu.
  • Podpora zdravého životného štýlu, zdravej výživy, psychohygieny, duševnej rovnováhy.
  • Prevencia vzniku rôznych závislostí, zodpovednosť za život a zdravie.
  • Účinok pohybovej aktivity na ľudský organizmus a na vyskytujúci sa zdravotný problém.
  • Aplikácie a moderné technológie pre podporu zdravého životného štýlu.
  • Pojem well-being ako stav úplnej telesnej, duševnej a sociálnej pohody.
  • Podpora životného štýlu ako je prítomnosť pozitívnych emócií a nálad, spokojnosť so životom, duševným zdravím a absenciou negatívnych emócií.
  • Relaxačné techniky na zvládanie každodennej záťaže.
  • Fyzické, duševné, mentálne a emocionálne grify na doplnenie životnej energie.
  • Ukážka palety relaxačných metód a techník na pohyb, dýchanie, masáže, meditácia, práca s myšlienkami, práca s vďačnosťou.
  • Význam rozvoja prierezových gramotností.
  • Využitie metód a stratégií personalizovaného vyučovania.
  • Inovatívne prístupy vo vyučovaní, prepojenie teoretických poznatkov s praxou.